Današnji otroci imajo običajno čisto preveč igrač. Leta 2010 je imel 10-letni Britanec v povprečju več kot 200 igrač. In tudi v Sloveniji ni nič drugače. Ampak veliko igrač ni zagotovilo za srečno otroštvo in optimalen razvoj sposobnosti − prej obratno! Otrok v resnici ne potrebuje veliko igrač, tiste, ki jih ima, pa naj ustrezajo njegovim trenutnim razvojnim potrebam. Dojenčka, na primer, privlačijo povsem vsakdanji predmeti. Če so varni, jih ponudite otroku. Igrača je lahko tako tudi kuhinjski ali gospodinjski pripomoček.
Pomembno je tudi, da otrok svobodno izbira, s čim se bo igral. Dobro je, da so njegove igrače na dostopnem mestu, na nizkih poličkah/omaricah, da jih lahko sam vzame in tudi pospravi.
Manj igrač pomeni več socialnih spretnosti, sodelovanja, ustvarjalnosti in koncentracije.
Ne pozabite na didaktične materiale, plakate, knjižni kotiček z udobnim sediščem itd.
V okolje postavite igrače, ki so otroku trenutno zanimive. To pomeni, da jih nima naenkrat na dosegu cel kup, temveč določeno količino (odvisno od njegove razvojne faze). V praksi to pomeni naslednje:
Dojenček (od 3. do 6. meseca): 3–4 igrače
Mobilen otrok: 6–8 igrač naenkrat
Otrok, ki je obkrožen s stotinami različnih igrač, se namreč težko skoncentrira in fokusira samo na eno igračo. Preveč motilcev ga bega, zaradi česar se z eno igračo igra malo časa in tudi težko se odloči, s katero se bo v nekem momentu igral … To pa je zagotovo slabo za razvoj koncentracije.
Komentarji